torsdag 13 oktober 2011

Ja så lång tid tog de...

Ja, så lång tid tog de, 3 dagar nu klarade jag inte av att vara ifrån Tequila längre.
Så idag fick hon följa med hem efter jobbet, hon ylade så jag hörde ända ut till garaget. Mamma sa att hon hade hört min bil när jag svängde upp på avfarten.
Älgjakten har varit lyckad, vi har fått många fina älgar både stora och små. Kommer bli många goda rätter lagandes under vårat tak nu fram tills nästa jakt. Och tills dess så ska jag ha fixat egen licens.
Förmodligen och förhoppningsvis redan i höst/vinter.

Idag har jag och Tilan varit med och tittat när dem slaktat älgarna som sköts idag. Tilan fick bära runt på klöver, väldigt nöjd var hon.
Vi ska spara några stycken som vi kan använda till att träna spårning. Sattatsar på viltcert!



Ja, Tilan tyckte varför ta klövarna som ligger brevid när jag kan ta ett helt huvud... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar